Bedrijfsadvies

Elke ondernemer kent de noodzaak om op gezette tijden te ontsnappen aan de waan van de dag, en structureel tijd te maken om toekomstgerichte stappen te zetten. Er ligt een crisis op de loer, de concurrentie neemt toe, de klantvraag verandert, en je personele planning wordt steeds complexer. Welke invloed heeft de 4e industriële revolutie (industrie 4.0) op jouw business?  Niet gek om in actie te komen en je bedrijf toekomstbestendig te houden, want stilstand is immers achteruitgang.

Strategie ontwikkelen

Samen met jou en je team houden we het bestaande businessmodel tegen het licht. We gaan op zoek naar nieuwe groeikansen, efficiency verbeteringen en gaan na welke kostenreducties mogelijk zijn. Daarnaast screenen we de huidige klantsegmenten o.a. op échte toegevoegde waarde. Zijn de klanten die de meeste energie van uw organisatie vragen ook wel de best renderende klanten?

Met het Business Model Canvas als vertrekpunt doorlopen we de samenwerkingspartners, kernactiviteiten, benodigde middelen, waardepropositie, klantrelaties, distributiekanalen, klantsegment, kostenstructuur en inkomstenstromen.
Je bestaande positie in de markt kunnen we bijvoorbeeld met de SWOT analyse in kaart brengen. De actieplannen die hieruit voortkomen om marktkansen te benutten en bedreigingen af te wenden worden natuurlijk SMART geformuleerd.

Activeer je verkoop

Door de Coronacrisis worden veel bedrijven op dit moment geconfronteerd met teruglopende orderintake, omzet en marge. Natuurlijk kun jij de conjunctuur niet beïnvloeden, je kunt WEL op zoek gaan naar mogelijkheden om omzet en marge te verbeteren. Dat doen we met de IST en SOLL methode. Hierbij beantwoorden we vragen zoals: Waar staan we nu? Waarom doen we de dingen die we doen?  En welke doelen wil je bereiken? Wat is nodig om deze doelen te bereiken?

LEAN procesverbeteringen

Meer rendement door hogere productiviteit en lagere faalkosten begint bij betrokken medewerkers. Het gaat hierbij niet om harder werken maar om slimmer werken.
Wil jij:
Altijd veilige, gestandaardiseerde en opgeruimde werkplekken?
Altijd inzicht in de prestaties, het werk en het proces, onder het motto ‘samen in control’?
Processen verbeteren die ‘niet lekker lopen’?
Nog meer betrokkenheid van medewerkers?
Een hogere klanttevredenheid?

De inzet van LEAN methodes verbetert je rendement.

Servitisering / Servitization

Het innoveren met diensten ofwel servitisering is steeds belangrijker om je te onderscheiden van de concurrentie. Door diensten aan een fysiek product te koppelen verbeter je de waardepropositie van je organisatie. Veel bedrijven worstelen met de vraag hoe zij zich van de concurrentie kunnen onderscheiden. Innovatie is te vaak alleen gericht op het ontwikkelen en vernieuwen van fysieke producten. Maar welke kansen bieden bijvoorbeeld Internet of Things en Big Data uw organisatie?

Teamprestaties verbeteren door juiste communicatie

MyDrives analyseert de verborgen drijfveren van mensen. Een ‘must’ voor elk (management) team.

De analyse geeft helder weer welke elementen de persoonlijkheid van een individueel teamlid bepalen. We laten zien welke effecten bepaald gedrag op collega teamleden heeft. Met dit inzicht ontstaat meer begrip voor elkaar waardoor samenwerking verbetert. We zijn immers allemaal anders.

Sparringpartner

Als directeur ben je gewend om zelfstandig beslissingen te nemen, aan de andere kant is het ondernemerschap ook wel eens eenzaam. Je hebt natuurlijk diverse adviseurs, maar begrijpen die je organisatie voldoende? Voor zowel bestaande bedrijven als startups treed ik op als onafhankelijk en objectief sparringpartner.

Brainstormsessies

‘Wanneer een idee is gevonden dan stoppen we met denken’. Maar heeft u dan wel de béste oplossing voor uw probleem gevonden?
Brainstormsessies zijn erop gericht om met uw team op zoek te gaan naar meer ideeën voor het oplossen van uw uitdagingen. Door gestructureerd te brainstormen worden meer ideeën voor complexe problemen gevonden. Hierdoor verbetert u doelgerichter en effectiever.